نقاشی خط و تایپوگرافی:

 مزیت های آموزش نقاشی خط در چیست ؟

_ آموزش نقاشی خط، فرصت مناسبی را برای بروز افکار و اندیشه های درونی فرد هنرمند ایجاد می کند. _

با کسب مهارت در زمینه نقاشی خط می توان از بیانی که برای همه افراد قابل درک است، برای انتقال احساسات درونی استفاده کرد.

_ استفاده از تلفیق نقاشی و خط و بهره مندی از رنگ های مختلف در آموزش نقاشی خط، راهکار مناسبی برای برقراری ارتباط میان افراد مختلف و به دور از محدودیت های زبانی و کلامی موجود می باشد و به آسانی می توان با خلق آثار بی نظیر در این رشته هنری با مخاطبان زیادی در سراسر جهان ارتباط برقرار کرد

_ نوآوری در آموزش نقاشی خط یکی دیگر از ویژگی های بی نظیر این هنر به شمار می رود. با کاربرد رنگ برای ایجاد معنا و درک بیشتر در میان نوشته ها می توان به آسانی افکار و احساست خود را به سایر افراد منتقل نمود

_ آموزش نقاشی خط، خلاقیت فرد هنرمند را افزایش می دهد و از شیوه حس آمیزی برای انتقال تفاهیم مورد نظر در این رشته استفاده می شود. تجسم بخشیدن به افکار و احساسات هنرمند از طریق خلق آثار هنری در رشته نقاشی خط، موجب کاربرد آن در خلق آثار مربوط به مفاهیم معنوی و دورنی و به تصویر کشیدن تغزل و خیال گردیده است.

 _ آموزش نقاشی خط سبب افزایش بهره وری هنرمندان گردیده است و آن ها می توانند بدون نگرانی از ناخوانایی خط، مفاهیم مورد نظر خود را به سبک نقاشی خط به تصویر بکشند.

_ می توان از هنر نقاشی خط برای بیان مفاهیم مورد نظر با یک زبان جهانی استفاده کرده و احساسات و اندیشه های هنری خود را در قالب یک اثر هنری زیبا به نمایش درآورد.

 

گروه های مختلفی از افراد به آموزش نقاشی خط علاقمند هستند.

 که از آن جمله می توان به سه گروه اصلی زیر اشاره کرد:

 نقاشان:

یکی از گروه های بسیار موفق و راغب در آموزش نقاشی خط، نقاشان می باشند که آثار هنری آنها به گونه است که در آن ها به جای استفاده از شکل ها و تصاویر گوناگون از حروف و کلمات استفاده می گردد.

 

گرافیست ها:

افراد گرافیست از دریچه گرافیک وارد فضای نقاشیخط می گردند و از تکنیک نقاشی و طراحی استفاده می کنند.

 خوش نویسان:

در برخی از آثار نقاشیخط که به دست خوش نویسان طراحی می شود، با استفاده از تکنیک خوشنویسی، آثار بسیار زیبا و بی نظیری در این زمینه خلق می گردد.

 

 مدارک پایان دوره:

در پایان دوره مدارک معتبر و تخصصی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرجو اهدا میشود . این مدارک دو زبانه و قابل ترجمه میباشد.

_